about
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    Moody, crazy and grumpy at times (who isn't? ^_^). I prefer to live in my own imaginary world. This is part of my real world ^_^.
    Welcome!
Talk To Me

Free shoutbox @ ShoutMix

  • Click Here!
  • Credits
    Layout design by: Pannasmontata
    Layout edited by: PhoenixMedia
    Special Thanks
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • My Precious

    Next Novel:

    Pengembaraan Fantasi: Musuh Dalam Selimut

    Status : Submitted

    Villa Krista (Novel Remaja Dewasa)

    Status : 2%

    Saturday, October 6, 2007,8:25 PM
    3 things...
    Hari tu kena tagged by Bikash, and as said in my previous two entry, I've already responded to the tag. Anyway.. kali ni nak ubah sikit pasal tag tu.. and nak share with all of you 3 things about me in various aspects hehe..

    3 things that I really want to be:

    1- a great novelist : kalau boleh nak hasilkan karya agung macam LOTR
    2 - an excellent lecturer : nak lawan Nabil yang sangat pandai mengajar, and nak jadi as good as Dr. Wayne Brown
    3 - a respected volleyball player : harap-harap lepas beranak-pinak pun mampu main lagi hehe

    3 things that I wish to be as a kid:

    1 - PI / spy : mungkin sebab terlalu terpengaruh ngan Famous Five, Nancy Drew, etc..
    2 - Astronomist : the first movie that I watched yang memberi impact up till now ialah Star Wars. I was so amazed with the galaxy, even to date, I am still amazed with God's creation. Unfortunately I wasn't a big fan of physics during school days so impian ni terpaksa dikuburkan begitu saja. But I'm thinking of doing a sci-fi novel for PF6++ :) PF5 dah ade storyline lain hehe
    3 - Assassin : tak tau nape but rasa macam cool jek jadi pembunuh upahan ni. And my 3rd young adult novel will be about assassin.. hehe talking about childhood dream ;)

    3 things that I hope people would understand about me:

    1 - love to be alone : when I'm doing my work, I would appreciate if I'm not to be disturbed with a not so important thingy
    2 - don't make a stupid joke when I'm not in good mood : haha tak ramai yang tahu bila masa mood saya tak okay. Tapi kalau nampak saya lain macam jek, memang tengah tak okay la tu..
    3 - when I said no, I really mean it : setengah orang susah nak faham this part. When I said I don't like about something, don't make a joke about it. Saya jenis tak marah depan-depan and selalu simpan jek dalam hati. Tapi kalau dah lama-lama sangat simpan and tak boleh nak simpan lagi.. only God knows what will happen

    3 things that I don't really like to do:

    1 - phone chat : skali-skala xpe.. maybe kawan lama call dah lama tak dengar kaba bite.. or ade hal penting nak diskas lama-lama kat fon... tapi kalau saje-saje nak sembang kat fon.. hmm saya tak berapa suke. Sebab kalau dah cakap telefon, keje lain tak bley buat especially kalau waktu saye tengah menulis. Time is very precious to me. Tambahan skang ni ade 2 keje yang kena buat secara parallel : menulis dan study. So I really don't have room for phone chatting. Tapi kalau chatting online bley time lagi lah.. sebab still bley multitasking..
    2- lambat : I'm not a punctual woman myself tapi saye tak suka nak biarkan orang tunggu lama-lama, or lewat untuk ke appointment.
    3- marah : saye tak suka marah-marah coz I can turn horibble than the Hulk.. so don't make me.

    3 things that I love to do apart from writing, reading and playing volleyball:

    1 - menyanyi : saya sangat suke melalak walaupun suara tak sedap sangat, tapi layak untuk menjadi ahli koir sekolah
    2 - watching movies/ series : oh I just love it! Keje saya asyik download cite jek.. so sambil menulis bukak movie.. tu yang kekadang cite lambat siap hehe.. masa SPM dulu pun study depan tv.. and it worked well hehe.. lagipun saye bukan jenis yang bley study senyap-senyap.. paling kurang lagu mesti kena bukak..
    3 - makan : this is my favorite part.. tapi semenjak dua menjak buat detox ni.. dah kurang makan sket :((

    Well.. ade banyak lagi nak share.. tapi cukup lah dulu buat masa ni ;)
    As I Would Have It
    Permalink |