about
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    Moody, crazy and grumpy at times (who isn't? ^_^). I prefer to live in my own imaginary world. This is part of my real world ^_^.
    Welcome!
Talk To Me

Free shoutbox @ ShoutMix

  • Click Here!
  • Credits
    Layout design by: Pannasmontata
    Layout edited by: PhoenixMedia
    Special Thanks
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • My Precious

    Next Novel:

    Pengembaraan Fantasi: Musuh Dalam Selimut

    Status : Submitted

    Villa Krista (Novel Remaja Dewasa)

    Status : 2%

    Saturday, July 21, 2007,4:03 AM
    Bengkel Penulisan Akademik @ Royal Adelphi
    Sekarang ni saya berada di Hotel Royal Adelphi, menghadiri bengkel penulisan akademik, berlainan dengan bengkel penulisan kreatif yang dianjurkan oleh KarnaDya. Walaupun kedua-duanya berunsur penulisan, tapi memberi dua output yang berbeza. Penulisan akademik adalah untuk menghasilkan jurnal ilmiah, yang akan memberi points kepada penulis untuk dinaikkan title nya nanti (Professor Madya, Professor) ataupun untuk mendapat cemerlang di dalam penilaian staf. Ianya merupakan satu perkara wajib bagi semua pegawai akademik di UPM.

    Penulisan kreatif pula memberikan kepuasan kepada si penulis. Selain mendapat habuan di dalam bentuk wang ringgit (heheheeh), ia juga merupakan hobi pada masa lapang. Melalui penulisan kreatif ni lah segala imaginasi di dalam kepala bolah dikeluarkan.

    Bengkel ni bermula semalam, selepas solat Jumaat. Saya bertolak bersama Nabil dan dua staf yang lain. Aturcara start pukul 3.15 tetapi sebab terdapat sedikit kelewatan sebelum bertolak, kami sampai pada pukul 3.20 huhu but it was agood thing jugak lah. If sampai awal, urusetia dah usha saya untuk jadi MC untuk majlis perasmian. Hehe nasib baik..

    Dah satu setengah hari kat sini. Penutup esok pukul 12 tengah hari. Alhamdulillah so far dah berjaya jugalah siapkan satu jurnal. Tengah tunggu apa kata pakar. Lepas dah buat correction boleh terus hantar ke mana-mana jurnal yang ada impact factor.

    Yang paling best kat hotel ni, ada wireless free. Yay! Best. Dari dalam dewan sampailah ke dalam bilik, boleh access internet. Terus je update fotopages yang tak boleh jugak nak masuk kat UPM huhu. Anyway, sesiapa yang nak view my fotopages, boleh la pergi ke address ni : sakurachan.fotopages.com

    Anyway, ini satu gambar yang di tangkap oleh hamba Allah sorang ni sewaktu performance kami untuk perarakan UPM tu. Walaupun tak menang, tapi rasa seronok and banggalah jugak. Another sweet memories to be brought to New Zealand ;)



    Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    As I Would Have It
    Permalink |