about
Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
    Moody, crazy and grumpy at times (who isn't? ^_^). I prefer to live in my own imaginary world. This is part of my real world ^_^.
    Welcome!
Talk To Me

Free shoutbox @ ShoutMix

  • Click Here!
  • Credits
    Layout design by: Pannasmontata
    Layout edited by: PhoenixMedia
    Special Thanks
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
  • My Precious

    Next Novel:

    Pengembaraan Fantasi: Musuh Dalam Selimut

    Status : Submitted

    Villa Krista (Novel Remaja Dewasa)

    Status : 2%

    Monday, March 9, 2009,8:41 PM
    Kisah Mug
    Dunno why, but my mug keeps on missing. Nak kata cantik, biasa jek. bape $ je pun. Tak sampai $10. Dari Toroa dulu lah. Masa kat Toroa dulu, Muslim dapat equipment khas. Dapat mug ngan pinggan and cutleries. Yang membezakan ialah warna. Kebiasaannya barang-barang lain warna putih jek. Kalau ada warna selain dari putih, sama ada hak individu atau yang khas.

    Nak dijadikan cerita, mug yang diberi oleh Toroa somehow someway ada orang terambil. Maybe pekerjanya mistook kot ngan ofis Manawa nye barang. X kisah lah tu. So I used mine which is blue in color. Sangat biru, berlainan dari warna putih dan sangat murah harganya. Masuk 2nd semester, tibe-tibe x nampak langsung kelibat mug tu kat mana-mana. Dah tanya sume flatmates, sorang pun xtau. Aih.. ada kaki ke mug tu sampai bley jalan keluar? Walau pun mug murah tapi agak hangin jugak ler kan...

    Kes yang sama berulang kat flat baru. Mug tu Yi Tian bagi. Again... mug yang berlainan bentuk dan corak pastinya milik seseorang. Since rasenye orang bley tau kalau dah mug lain mesti ada tuan punya, so saye pun letak le mug tu kat dapur bersama dengan mug yang lain.

    Last 2 weeks, waktu nak minum, cari mug.. tak jumpa. Dah selongkar satu dapur.. bilik tapi x jumpa jugak. Adeh? Apsal ni? Kenape bermasalah sangat dengan mug ni? Tensen... ngadu ngan Yi Tian. Bukan xde mug lain, ade jek tapi x puas ati sebab bley ilang macam tu jek. Bape hari berturut-turut cari.. mane ler tau kot-kot ade orang terpinjam and bawak masuk bilik. Hmm dah seminggu lebih, xde jugak pun huhu

    Sedih.. masa ni tinggal tutup jek..

    Few days lepas tu, Yi Tian datang. Surprised! Diye beli mug baru untuk saye. Terharunye! Tak sangka Yi Tian bley beli baru sebab diye risau saye xde mug nak pakai huhu

    Mug baru yang Yi Tian beli

    Tibe-tibe, beberapa hari yang lepas.. di atas rak-rak cawan, terpandang kelibat mug yang sangat-sangat dikenali. Seseorang telah memulangkan mug saye! Sambil melebarkan senyuman, mug tu saya ambil dan simpan di dalam bilik. Tidak sanggup kehilangan lagi :lol:

    Tada! Gambar agak blur sebab diambil pagi-pagi sebelum
    memecut ke kelas dengan lampu bilik yang terpasang
    As I Would Have It
    Permalink |